Ankara’da 7-8 Temmuz’da gerçekleştirilmesi planlanan NATO Zirvesi öncesinde Saray rejimi baskı ve yasaklara hız verdi. Ankara Valiliği kent genelinde 13 gün süreyle tüm eylem ve etkinlikleri yasaklarken, devrimci ve demokrat kurumlara yönelik polis saldırılarda onlarca kişi gözaltına alındı.
Ankara’da 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleştirilmesi planlanan 36. NATO Zirvesi öncesinde devlet, faşist baskı ve yasak politikalarını artırdı.
Ankara Valiliği, zirve gerekçesiyle 28 Haziran ile 10 Temmuz tarihleri arasında kent genelinde toplantı, gösteri yürüyüşü, basın açıklaması, miting, oturma eylemi, stant açma, bildiri dağıtma, afiş ve pankart asma gibi tüm demokratik hak olan eylem ve etkinlikleri yasakladı.
Valilik açıklamasında, yasağın “zirve güvenliği”, “milli güvenlik”, “kamu düzeni” ve “ülkenin itibarı” gerekçeleriyle alındığı savunuldu. Açıklamaya göre, Ankara hava sahasında insansız hava araçlarının uçurulması da yasaklandı. Ayrıca zirvenin yapılacağı alanlar, savaş makinesi NATO’nun delegasyonunun konaklayacağı bölgeler ve güzergahlara girişler de yasak.
Valiliğin yasak kararının ardından Ankara merkezli polis saldırılarında 200’ün üzerinde devrimci, demokrat gözaltına alındı.
Saray rejimi açısından kritik önemdeki toplantı yapılabilmesi için onlarca devrimci şu an gözaltında tutuluyor.
Kaynak: Etha
