Emek - Sermaye, Gündem

Özsüt işçilerine HDP’den destek

3 Temmuz’dan bu yana direnişlerini sürdüren Özsüt işçilerine HDP İstanbul Milletvekili Musa Piroğlu destek verdi. Kadıköy Özsüt Şubesi önünde yapılan eylemde sık sık “Özsüt sözünü tut hakkımızı ver” ve “Özsüt işçileri yalnız değildir” sloganları atıldı.

‘İşverenler, işçilerin haklarını aramasını istemiyor ’

Eylemde konuşma yapan Musa Piroğlu, işçilerin hak aramasında direniş sergilemelerini istemediklerini ve bir işçinin hakkını bütün işçileri de kapsadığını söyledi. Piroğlu, “Devasa bir firma neden işçinin hakkını yemeye tenezzül eder?  Cevabı bir tane işçinin bütün işçileri, bütün yoksulları ilgilendiriyor da ondan. İşçiler bir kere kazanırsa her zaman haklarını ister. İşverenler, işçilerin haklarını aramasını istemiyor. Bu yüzden de işçinin direnmesini istemiyorlar. Bu yüzden işten atıyorlar. Bu yüzden polisi buraya yığıyorlar. Bu yüzden direnişi boğmaya çalışıyorlar” dedi.

‘Dayanışma ezilenlerin tek silahıdır ’

Bu işçilerin hak edişi patronların bir gecelik yemek maaşı olduğunu vurgulayan Piroğlu, “Çocuklarının bir günlük harçlığı ve yemek parasıdır. Patronlar, servet içinde yüzüyorlar. 80 yıldır işçinin kanıyla besleniyorlar. İşçinin hakkını vermemek için her şeyi yapıyorlar. Ama biz bunu fark ettiğimiz gün karşısında durabiliriz” diye konuştu. Piroğlu, “Dayanışma ezilenlerin tek silahıdır. Özsüt işçisine sahip çıkarsak yarın başımıza gelen, gelecek olan engeli, engelliyoruz demektir” dedi.

24 gündür direnişteyiz

Piroğlu’dan sonra işçiler adına basın açıklamasını Cansu Sayra Andaç yaptı. Hakları gasp edilen işçiler olarak 24 gündür direnişte olduklarını belirten Andaç, “18 emekçi ve arkadaşımızın hakkını gasp eden direniş sonrası ise geri adım atarak 16 arkadaşımızın maaşını ödedi fakat hala 2 arkadaşımızın hakları  teslim edinceye kadar 24 gündür olduğu gibi burada, Özsüt önünde direnişte olacağız” diye belirtti.

Andaç açıklamaya şöyle devam etti:

“Bizler sabahın köründe uyanarak otobüs bekleyen, akşam evine ekmek götürmek için köle gibi çalıştırılan, hakkını arayınca kapı önüne koyulmakla tehdit edilen bütün bunların yanında asla güçsüz olmayan emekçileriz”

‘Özsüt ürünlerini boykot edin’

Özsüt ürünlerine boykot çağrısı yapan Andaç, “Yalılarında rahat rahat oturarak bizim alınterimizi vermeyen patronlardan, büyük sermaye sahiplerinden ve işbirlikçilerinden hakkımızı alana kadar Özsüt ürünlerini boykot edin. İşçinin hakkını vermeyen işletmenin çayını içmem, pastasını yemem deyin.” dedi.

Eylemde işçiler hep bir ağızdan “Çav Bella” marşını söyledi.

Paylaşın