Gündem

Özgür Basın Çalışanları: “Yılmıyoruz, bıkmıyoruz”

Özgür Basın Çalışanları, İnsan Hakları Derneği (İHD) İstanbul bürosu önünde bir araya gelerek, 3 Aralık’ta tutuklanan Mezopotamya Ajansı muhabirleri Sadiye Eser, Sadık Topaloğlu ve KHK ile kapatılan DİHA muhabiri Yusuf Topaloğlu için basın açıklaması yaptı.

Basın emekçilerinin katıldığı açıklamada “3 arkadaşımızın tutuklanması sıradan bir tutuklama değil, direkt olarak Kürt medyasına yönelik ciddi bir saldırıdır” denilerek, tutuklu gazetecilerin serbest bırakılması istedi.

Açıklamada şunlar denildi:

“Bundan tam 25 yıl önce bombalı saldırının gerçekleştiği Özgür Ülke gazetesi önündeydik. Anmada konuşan Mezopotamya Kadın Gazeteciler Cemiyet Sözcüsü Ayşe Güray, ‘Özgür Ülke’den geriye cesaret kaldı’ dedi. Bu konuşmayı yapmasından sadece 5-6 saat önce Mezopotamya Ajansı muhabirleri Sadiye Eser ve Sadık Topaloğlu tutuklandı. İki gün sonra ise DİHA muhabiri Hacı Yusuf Topaloğlu aynı iddia ile tutuklandı.

Bugün burada bulunmamızın nedeni arkadaşlarımızın tutuklanmasına tepki göstermek olduğu gibi her ne olursa olsun özgür basının bu sokakları terk etmeyeceğini bir kez daha bildirmek. Dün bombaların hedefinde olan özgür baısn emekçileri bugün gözaltı, tutuklamalar ve soruşturmalar ile susturulmak isteniyor. Susmayacağız. Gerçeği yazmaya, hakikatin peşinden gitmeye devam edeceğiz.

Sanmayın ki mesleğimizi yaparken hukuk dışı yöntemlerle tutukladığınız arkadaşlarımızı unutacağız. Sadiye, Sadık ve Yusuf’un serbest bırakılması için mücadelemizi sürdüreceğiz. Çünkü siz de çok iyi biliyorsunuz ki gazetecilik suç değildir.

Bu üç arkadaşımızın tutuklanması sıradan bir tutuklama değil direkt olarak Kürt medyasına yönelik ciddi bir saldırıdır. Dün, bir gece operasyonuyla gazeteciler gözaltına alanlar, şimdi tek tek gazeteciler gözaltına alıp tutukluyorlar. Yılmıyoruz, bıkmıyoruz. Hem gazeteciliğimizi yapmaya hem de meslektaşlarımızı mesleğimizi savunmaya devam edeceğiz.”

Paylaşın