Gündem

Bülbül: Alevilere 145 yıllık borcunuz var

HDP Antalya Milletvekili Kemal Bülbül, Meclis Genel Kurulu’nda Kültür ve Turizm Bakanlığı bütçesi üzerine konuştu.

10 Aralık’ta Almanya Kuzey Ren Vestfalya eyaletinde hükümet yetkililerinin de katılacağı toplantıda, Almanya Alevi Birlikleri Federasyonu’nun kamu tüzel kişiliğinin tanınacağını belirten Bülbül, Kültür ve Turizm Bakanı’na şöyle seslendi: “Aleviler Almanya’da tüm inanç grupları gibi kültürel, sosyal, ekonomik haklara sahip olacaklar. Siz böyle bir şey yapmadınız, yapmıyorsunuz, yapmayacaksınız. 3 Haziran 2009’da Alevi açılımı, Kürt açılımı, Roman açılımı başlattınız, ıkındınız sıkındınız, yapamadınız çünkü zihin kabızısınız.”

Ankara Sanat Tiyatrosu’nun salonunu boşaltmak zorunda kaldığını hatırlatarak, “Şu utanç verici şeye bakar mısınız” diyen Bülbül, Ankara Sanat Tiyatrosu sanatçılarına selam gönderdi.

Dağ keçilerinin avlanmasına da tepki gösteren Bülbül, “Bu dağ keçilerinden alıp veremediğiniz nedir? Dersim’e Amerika’dan katil gelecek. Sevgili Dersimliler, siz hakikati bilirsiniz. Sakın ola ki keçilerinize, geyiklerinize dokundurmayasınız” diye konuştu.

Dersim’de tarikat yapılanmalarına dikkat çeken Bülbül, şunları söyledi: “Munzur Eğitim ve Kültürel Hizmet Derneği, Süleymancılar; Ehlibeyt Sevenler Eğitim Kültür ve Sosyal Yardımlaşma Derneği, Menzil; Ensar Vakfı şubesi, Birlik Vakfı Tunceli Şubesi, İlim Yayma Cemiyeti, TÜGVA Tunceli temsilciliği, Millî Beka Derneği. Sevgili Dersimliler, bunları kampüsün içinden çıkamayacak hâle getirin, yoksa sizden davacı olurum.”

‘145 yıllık borcunuz var bize’

Kültür Bakanı’na “Sizin, Ahmedi Hani’yle sorununuz nedir? Sizin, belediyelerimiz tarafından sitelerinde yayınlanan Kürtçe ilan ve Kürt diliyle sorununuz nedir? Sizin, Roboski anıtıyla sorununuz nedir? Sizin, Kürt tarihi ve kültürüyle ilgili sorununuz nedir? Sizin, Türkiye’yi bir boydan bir boya kaplayan erenler ve evliyalarla ilgili sorununuz nedir? Alevi inancı hâlâ niye yasaklıdır?” diyerek

“Yüz kırk beş yıllık borcunuz var bize. Yüz kırk beş yıldır Alevi toplumundan vergi alıp başka inançlara dağıtıyorsunuz. Bu, hırsızlıktır; bu, ayıptır; bu, günahtır. Hacı Bektaş Veli dergâhının müze statüsüyle ziyarete açık olduğu devirde aldığınız müze paralarını ne yaptınız? Bunları niye Alevi toplumuna hizmet olarak geri vermiyorsunuz?

‘Kürtler ve Aleviler çimento değildir’

“Şu ‘et ve tırnağı’, şu ‘Aleviler ve Kürtler Türkiye’nin çimentosudur’ lafını çöpe atın; biz mozaik de değiliz, çimento da değiliz. Biz, Kürtler ve Aleviler olarak neyiz? Bütün Türkiye haklarıyla kan ve canız; birimiz kandır, öbürü candır. Oynamayın, üstümüze gelmeyin, değerlerimizi katletmeyin; kan giderse can da gider, can giderse siz altında kalırsınız. Ayıptır, günahtır, yazıktır. Bu değerleri yaşatmak varken, bu değerleri bir arada, eşit koşullarda, eşit yurttaşlık anlayışıyla yaşatmak, donatmak, kabul etmek, saygı duymak ve geliştirmek varken sistematik asimilasyon politikasıyla bunu yürütmek ve akabinde de ‘Kürt kardeşlerim, Alevi kardeşlerim’ diyerek güzelleme yapmak ayıptır, utanç vericidir. Biz kimsenin kardeşi değiliz. Biz eşit olmak istiyoruz, biz yurttaş olmak istiyoruz.”

Paylaşın