Konya’da Kürt aileye ırkçı saldırıda bulunan iki tutuklu daha tahliye edildi, 10 saldırgan için de koruma kararı çıkarıldı. Soruşturma kapsamında sadece iki kişi tutuklu kaldı.
Konya’nın Meram ilçesinde bulunan Bahçeşehir Mahallesi’nde yaşayan bir Kürt aile, 12 Mayıs’ta aynı mahallede yaşayan 60 kişilik ırkçı grubun saldırısına uğradı. “Biz ülkücüyüz, sizi burada yaşatmayacağız” diyerek 7 kişilik Karslı Dedeoğulları ailesinin evini basan saldırganlar, aile bireylerini bıçak, taş ve sopalarla darp etti. Saldırı sonucu aile bireylerinden Metin Dedeoğulları beyin kanaması geçirdi, diğer aile üyeleri ise ağır yaralandı. Olaydan iki gün sonra gözaltına alınan 10 kişiden 6’sı tutuklandı. Haziran ayında yapılan tutukluluk incelemesinde Ayşe Keleş ve Şerife Çalık, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Olayla ilgili açılan dava kapsamında 4 tutuklu kaldı.
Berna Kişin’in Mezopotamya Ajansı’nda yer alan haberine göre Konya E Tipi Cezaevi’nde tutuklu bulunan saldırganlardan 2’si daha tahliye edildi. Konya 3’uncu Sulh Ceza Hakimliği tarafından 9 Temmuz’da yapılan duruşmalı tutukluluk incelemesinde, “Şüphelilerin yaralanmış olmaları nedeniyle mağduriyetleri, adli sicil kayıtlarının eski tarihli olduğu, çiftçilik işi ile iştikal etme nedeniyle gelen günlerin yaz günü hasat zamanı olması, üzerlerine atılan suçun vasıf ve mahiyetinin şüpheliler lehine değişme ihtimali bulunduğu, şüphelilerin tutuklulukta geçirdiği süre, tutuklama tedbiri ile sağlanmak istenen maksadın hasıl olduğu, aynı maksadın bu aşamada adli kontrol tedbiri ile de sağlanabileceği, hak, nesafet, ölçülülük ilkeleri gereğince ve vicdanı kanaat” gerekçesiyle, sanıklardan Yahya Çalık ve Veli Keleş hakkında adli kontrol tedbiri konularak tahliyesine karar verildi.
