NATO birliklerinin çekilme sürecinde Afganistan’daki gücünü artıran Taliban, Türkiye’yi Afganistan’da kalmama konusunda uyardı.
Taliban sözcüsü Zabihullah Mücahit, Türkiye’nin de kabul ettiği Doha Anlaşması uyarınca tüm yabancı güçlerin Afganistan’dan çekilmesi gerektiğine vurgu yaparak Türkiye yönetiminin “ABD ile anlaşmalı bir şekilde ve ABD’nin emriyle” ülkede asker bulundurma ve “işgali genişletme” kararı aldığını, bu kararı en güçlü şekilde kınadıklarını belirtti.
Deutsche Welle’deki habere göre, Mücahit, “Hangi ülkeye ait ve hangi bahane altında olursa olsun yurdumuzda yabancı güçlerin bulunmasını işgal olarak görmekteyiz ve işgalcilere son 20 yıllık cihata dayanak oluşturan 2001 yılında yayınlanan fetva uyarınca muamele edilecektir” dedi.
“Afganistan İslam Emirliği” ve Afgan halkının Türkiye’nin Müslüman halkıyla tarihi, kültürel ve dinsel bağları bulunduğuna işaret edilen açıklamada “işgal”in bu bağları ve ikili ilişkileri zedeleyeceği, Türkiyeli yetkililere karşı husumete neden olacağı uyarısı yapıldı. Taliban, 1996-2001 dönemindeki iktidarı sırasında ülkenin resmi adını Afganistan İslam Emirliği olarak ilan etmişti.
‘Türkiyeli yetkililer sözünde durmadı’
Türkiyeli yetkililerle bir süredir çeşitli görüşmeler yürüttüklerini ve kendilerine onayları olmadan bu tür tek taraflı bir karar alınmayacağı güvencesi verildiğini belirten Taliban, “Verdikleri mevcut karar, kendi akitlerinin ihlalidir” suçlamasında bulundu.
Kaynak: Artı Gerçek
