Gündem

Şenyaşar ailesi: Peşimize düşmüşler, bir suç bulmaya çalışıyorlar

Şenyaşar ailesi, ‘Adalet Nöbetleri’nin 127’nci gününde Urfa Adliyesi önünde devam ediyor. Şenyaşar ailesi, Dün gözaltına alınmalarının sebebinin Pervin Buldan’ın Urfa ziyareti olduğunu belirterek, “Nereye gitsek sürekli bizi takip ediyorlar. Peşimize düşmüşler, bir suç bulmaya çalışıyorlar” dedi

AKP Milletvekili İbrahim Halil Yıldız’ın koruma ve yakınlarının saldırısı sonucu eşi ve iki oğlunu yitiren Emine Şenyaşar ile saldırılardan yaralı kurtulan oğlu Ferit Şenyaşar’ın Urfa Adliyesi önünde başlattığı “Adalet Nöbeti” 127’nci gününde devam etti. 15 Temmuz darbe girişimi dolayısıyla resmi tatil olmasına rağmen sabah erken saatlerde adliye binası önüne gelen Şenyaşar ailesi nöbet eylemlerine başladı. Adliye önünde HDP Eşbaşkanı Pervin Buldan’ın dün kente gelişi öncesinde oğlu ile birlikte herhangi bir savcılık talimatı olmadan gözaltına alınıp, Buldan’ın kentten ayrıldığı saate kadar tutulmalarına ilişkin konuşan anne Emine Şenyaşar, keyfi olarak gözaltına alındıklarını dile getirdi.

‘Polis bize çok zulüm etti’

Urfa kent merkezi girişinde araçlarının polislerce durdurulup, gözaltına altına alındıklarını söyleyen Şenyaşar, “Buldan’ın geleceğini biliyorlardı. Sırf bizi görmesin diye bunları yapıyorlar. Daha önce de aynı şeyi yaptılar. Bizi sürekli bu şekilde engelliyorlar. Başkan gittikten sonra bizi serbest bıraktılar. Bizle gelen bir polis vardı. Sürekli bize zulüm etti. Bize vurmaya yeltendi. Hastanede fenalaştım, oğlum ağladı. O polis bize çok zulüm etti. Neden bize bunu yapıyorlar” ifadelerini kullandı. 

‘Peşimize düşmüşler, bir suç bulmaya çalışıyorlar’

“Benim ailemi kim katletti?” diye soran Şenyaşar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hala bizim peşimize düşmüşler. Adım adım bizi takip ediyorlar. Siz bizim neyimizi gördünüz. Devlet yok, hükümet yok, adalet yok, sadece zulüm var. Ailemden 3 kişiyi öldürdüler. Oğlumu cezaevine koydular. Zulüm hala devam ediyor. Adliyeye girişimiz yasak. Savcı bizimle görüşmek istemiyor. Ortada hiçbir şey yokken ailemi katlettiler. Benim çocuklarım bu devlete vergi veriyordu. Takip evimizin önünde başlıyor. Nereye gitsek sürekli bizi takip ediyorlar. Peşimize düşmüşler, bir suç bulmaya çalışıyorlar. Yükümüzü daha da ağırlaştırmak için.” 

‘Emniyet bizi hukuksuz bir şekilde gözaltına alıyor’

Ferit Şenyaşar ise, Adalet Nöbeti’ne başladıkları günden bu yana 5’inci kez gözaltına alındıklarını dile getirdi. Gözaltına alınmaya artık alıştıklarını söyleyen Şenyaşar,  “Urfa’ya bir milletvekili ya da bir partinin genel başkanı geldiği zaman bizi ziyaret edeceklerini düşündükleri için bizi gözaltına alıyorlar. Bunu herkes biliyor. Çünkü mağduriyetimiz biliniyor. HDP Eş Genel Başkanı’nın Urfa’ya ikinci gelişi. Bizi de ziyaret edebilirler diye Emniyet bizi hukuksuz bir şekilde gözaltına alıyor. Bu suçtur. Savcının ismini kullanarak gözaltı kararı aldılar. Baro yönetimi ve avukatlarımızın devreye girerek görüştükleri savcı; ‘Herhangi bir gözaltı kararı vermedim. Emniyet kendi içinde bir şeyler yapıyor’ diyor. Ben karakoldaki amirle görüştüğümde bize ‘Evet ben kimlik tespiti yaparım ama bunu yapabilmem için ortada bir suç olması gerekiyor’ dedi. Oysaki hakkımda herhangi bir suçlama yoktu” diye konuştu.

Dayanışma çağrısı 

Gün boyu üç hastane ve iki karakol dolaştırıldıklarını paylaşan Ferit Şenyaşar, “Bu bir zulümdür. Adalet talebimizi yerine getirmiyorsunuz, en azından zülüm yapmayın. Annem 65 yaşında, sabahtan akşama kadar burada oturuyoruz. Adalet istiyoruz. 3 insanımız katledildi. Hastanede katliam yapanlar hakkında herhangi bir işlem yapılmış değil. Gelin bu zulme hep beraber ‘dur’ diyelim” çağrısında bulundu. Ailenin sanal medya hesabından ise, Boğaziçi Üniversitesi’nin kayyım rektörü Melih Bulu’nun Cumhurbaşkanı Kararnamesi ile görevden alınmasına atıfta bulunularak, “İyi bir başlangıç. Urfa halkı katliam yapan milletvekiliniz için de gece yarısı bir karar bekliyor” paylaşımı yapıldı.

Yeni Yaşam Gazetesi

Paylaşın