Emek - Sermaye, Gündem

KESK 19 Aralık’ta meydanlara çıkıyor

İktidarın krizine karşı toplumsal muhalefetin ortak mücadeleyi geliştirmesi gerektiğini belirten KESK Eş Genel Başkanı Mehmet Bozgeyik, 19 Aralık’ta yapacakları eylemler için çağrı yaptı

Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK), 2022 yılı bütçesi ve ekonomik krize ilişkin 18 Aralık’ta İzmir ve Diyarbakır’da, 19 Aralık’ta ise Ankara ve İstanbul’da “Geçinemiyoruz, insanca yaşamak istiyoruz” şiarıyla miting düzenleyecek. KESK Eş Genel Başkanı Mehmet Bozgeyik, ekonomik kriz ve iktidarın politikalarına dair değerlendirmelerde bulundu. Türkiye’de uzun süredir ekonomik krizin olduğunu belirten Bozgeyik, 2022 Yılı Merkezi Yönetim Bütçesi’nde kamu görevlilerine bütçe ayrılmadığını söyledi. Bozgeyik, “Vergilerimizle toplanan bütçe gelirlerinin, büyük bir oranda silahlanmaya, ‘savaş politikalarına’ ayrıldı. Bundan dolayı taleplerimizi dile getirmek için alanlarda olacağız” dedi.

Geçinemiyoruz

AKP döneminde birçok gelirin örtülü ödenek adı altında “yandaşlara” aktarıldığını söyleyen Bozgeyik, “Özellikle neoliberal politikalar sonucunda, kamu özel iş birliği görüşmeleriyle, araç geçiş garantileri ve yapılan köprüler açısından değerlendirdiğimizde, büyük oranda kaynaklarımızın bu proje kapsamında yandaş ve uluslararası sermayedarlara ayrıldığını görüyoruz” diye ifade etti. Bozgeyik, “Sadece bir yıl içinde kamu emekçilerinin aldığı ücretlerde dolar bazında 250 dolara yakın bir değer kaybetti. Doğal olarak da temel gerekçemiz, emek, demokrasi ve toplumsal cinsiyete dayalı bir bütçe talebi. Bundan dolayı alanlara çıkacağız. Geçinemediğimizi, işsizliğimizi, yoksulluğumuzun, giderek arttığını ifade edeceğiz” diye belirtti.

Ortak mücadele çağrısı

Bozgeyik, iktidarın yönetememe krizi üzerinden toplumsal muhalefetin ortak mücadeleyi geliştirme koşullarının güçlendiğini ifade ederek, “Eğer toplumsal muhalefet bu şansı da değerlendirmese, AKP yeniden olası bir seçimde, ömrünü uzatabilir. Bu açıdan herkesin elini taşın altına koyması gerekiyor. Ortak mücadeleyi amasız fakatsız yürütmemiz gerekiyor. Ülkenin demokrasisi için sorumluluk alması gerekiyor. Yoksa herkes bundan zarar görecektir” ifadelerini kullandı. Birlikte örgütlü bir mücadeleyi gerçekleştirmek istediklerini vurgulayan Bozgeyik, “19 Aralık’ta İstanbul ve Ankara olmak üzere, birçok ilden katılım sağlayacak emekçilerle,  taleplerimizi yükseltmek için mitinglerde buluşacağız” dedi.

(MA)

Paylaşın