Gündem

İzmir’de simit ve boyoza zam: 3 lira

İzmir’de boyoz ve gevreğin fiyatı yüzde 20 zamla 2,5 liradan 3 liraya yükseldi. İzmir Pide ve Gevrekçiler Odası Başkanı Şükrü Erişen, “Maliyetler çok yükseldi. Zamlara yetişemiyoruz, mecbur kaldık” dedi. 1 Ekim’de 50 kuruş zamlanan boyoz ve gevreğin fiyatı 80 günde ikinci zamla 3 liraya çıktı.

ANKA Haber Ajansı’na konuşan İzmir Pide ve Gevrekçiler Odası Başkanı Şükrü Erişen, yüksek maliyetler nedeniyle zam yapmaya mecbur kaldıklarını belirtti. Erişen, “Yeni tarife ya bu haftadan ya da 1 Ocak’tan itibaren uygulanacak. Bununla ilgili karar kısa sürede belli olacak. Gevrek ve boyozun fiyatını istemeye istemeye 3 liraya çıkardık. Zamlara yetişemiyoruz. Sabah kalktığımızda yeni zam görüyoruz. Girdi maliyetleri çok yükseldi” diye konuştu.

İzmir’de gevrek 2,5 lira olduktan sonra satışları düşen bir esnaf, “Yarım gevrek” satışı başlatmıştı.

Paylaşın