HABER MERKEZİ- Elazığ 2 No’lu Yüksek Güvenlikli Hapishanesinde ki tutsaklar, arkadaşlarının odadan alınarak tek kişilik hücrelere konulduğunu ve durumlarına ilişkin “güvenlik” gerekçesiyle bilgi verilmediğini belirtti.
Elazığ 2 No’lu Yüksek Güvenlikli Hapishanesinde kalan tutsaklar, maruz kaldıkları hak ihlallerini aileleri aracılığıyla aktardı. Tutsaklar, beraber kaldıkları arkadaşlarının gardiyanlar tarafından odadan alınarak tek kişilik hücrelere konulduğunu ve durumlarına ilişkin “güvenlik” gerekçesiyle bilgi verilmediğini belirtti. Bu durumun son zamanlarda sıklaştığını belirten tutsaklar, arkadaşlarının güvenliğinden endişeli olduklarını söyledi.
Keyfi bir şekilde sayım dayatmasına da maruz kaldıklarını aktaran tutsaklar, gardiyanların kendilerini psikolojik şiddet uyguladıklarını ve sürekli odalarını gözetlediğini belirtti. Olağanüstü Hal’in (OHAL) cezaevlerinde devam ettiğini ifade eden tutsaklar, disiplin cezaları verilerek aile görüşünün engellendiğini belirtti.
Türkiye’de yaşanan ekonomik krizin faturasını kendilerine kesildiğini belirten tutsaklar, kantinde tüm ürünlerin 2 ya da 3 katı fiyatına satıldığını kaydetti.
Öte yandan Elazığ Hapishanesinde ailelere de baskılar devam ediyor. Gardiyanların “İnce arama” adı altında kadınların pedlerine kadar arama yaptıkları ve bu duruma itiraz edenleri ziyaret kısıtlamasıyla tehdit ettikleri bildirildi.
Telefonla ulaştığımız hapishane yetkilileri ise bilgi vermeyeceklerini söyledi.
