Emek - Sermaye, Gündem

Öğretmenlerin direnişi 11. gününde

Ankara’da başlattıkları açlık grevi eylemini 10. gününde sürdüren öğretmenler, kendilerine “Size hak verirsek bu emsal teşkil edecek” denildiğini ancak mücadelelerini kazanımla sonuçlanana kadar sürdüreceklerini vurguladı.

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası ve Mülakat Mağduru Öğretmenler Platformu üyesi öğretmenlerin hakları için Ankara’da başlattıkları direniş 11, açlık grevi eylemi 10. gününde devam ediyor.

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Ankara İl Temsilciliği önünde sürdürülen eylemde, ders tahtasına bugün, “Komisyon toplansın, haklarımız iade edilsin, bu zulüm bitsin” yazıldı.

Dün öğretmenlerden oluşan bir heyetin Meclis Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ve AKP Konya Milletvekili Latif Selvi ile bir görüşme gerçekleştirdiğini belirten eylemdeki öğretmenlerden Zeynep Demirel, bahanelere sığınma tavrının devam ettiğini söyledi. Zeynep Demirel, “Bize, ‘Eğer size bir hak verirsek bu emsal teşkil edecek’ bahanesiyle geliyorlar. Türkiye’de bu kadar binlerce gruba ayrılmış bir meslek yok. Şu anda bir milyondan fazla işsiz öğretmen var” dedi.

Mücadelelerini sürdüreceklerini belirten Demirel, “1965’ten 2014’e kadar zaten var olan ve hiçbir hükümetin kaldırmayı düşünmediği hakkımız, Yusuf Tekin tarafından elimizden alındı. O yüzden somut bir kazanım elde etmeden mücadelemizi, açlık grevimizi ve direnişimizi bırakmayacağız. NATO sürecinin de yaklaşmasıyla beraber bürokrasi, direnci ve direnişi kırma peşinde” dedi.

Özel Sektör Öğretmenler Sendikası Merkezi Kadın Sekreteri Rabia Atbaş, dünkü görüşmeye ilişkin “Öncesinde verilen sözler tutulmadığı için maalesef ki güvenemiyoruz. Bekleme aşamasındayız. Net bir adım atılana kadar buradan gitmemeye kararlıyız” dedi.

Rabia Atbaş, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in, Gürcan ve Selvi ile bu konuya ilişkin görüşebileceğini bildirerek, şunları söyledi: “Hepsinin bir arada bulunup, bir konuşma yapmasını ve bir karar vermesini, bize de o kararları bildirmelerini bekliyoruz. Görüşmelerimiz devam ediyor.

Yine belirsiz bir süreç var önümüzde. Biz net süreçlerin olmasını istiyoruz. Açlık grevimizin onuncu günündeyiz ve aslında biz aç kalmaya razı olan insanlar değiliz fakat mecburuz. Mücadelemiz sonuna kadar devam edecek.”

Kaynak: Etha

Paylaşın