Gündem

Güney Kürdistan’daki protestolarda 2 kişi yaşamını yitirdi

Güney Kürdistan’da ekonomik kriz ve ücret protestoları nedeni ile başlayan eylemler Süleymaniye, Kerkük, Ranya, Qelediz, Kelar, Seyîdsadiq kentlerinde protesto edildi.

Eylemlerde 2 sivil yaşamını yitirirken, 30’un üzerinde kişi de yaralandı. Eylemlerde Kürdistan Demokrat Partisi (KDP), Kürdistan Yurtseverler Birliği (YNK), Yekgirtû ve İslam Cemiyeti siyasi parti merkezleri ateşe verilirken, çok sayıda kişinin de gözaltına alındığı bildirildi.

2 çocuk yaşamını yitirdi
Süleymaniye’nin Çemçemal ilçesinde Adem Yahya (16), Germiyan ilçesine bağlı Kifri kasabasında ise Ako Selman (17) adlı çocukların açılan ateş sonucu öldürüldü. Ranya’da ise 20’ye yakın kişi yaralandı.

KDP ve YNK büroları ateşe verildi
Seyîdsadiq’ta da devam eden eylemlerde halk KDP ve YNK, Yekgirtû ve İslam Cemiyeti siyasi partilerinin 5 merkezini ateşe verdi. Germiyan’nin Kifri kasabasında YNK bürosu, Süleymaniye bölgesine bağlı Pîremegrûn’da ise KDP’ye ait büro ateş verildi.

Eylemciler, bölgedeki durumun normalleşmesini ve maaşlarının dağıtılmasını talep ediyor.

Son bir haftada onlarca gözaltı
Yerel kaynaklara göre son bir hafta içerisinde bölge genelinde onlarca kişi gözaltına alındı. Henüz net bir sayı açıklanmadı.

Medyaya baskı arttı
İnsan hakları örgütleri Güney Kürdistan’da medyaya yönelik artan baskılarından da endişeli. Polis Pazartesi sabahı NRT televizyonunun Süleymaniye’deki bürolarını basarak, canlı yayını kesti. Baskın sırasında bir çok materyale el konuldu ya da tahrip edildi.

Kaynak: ETHA

Paylaşın