KESK İstanbul Şubeler Platformu, OHAL kararnameleri ile işten atılan emekçi memurların, işlerine geri dönmesi ve hukuksuz yargılamaların son bulması talebiyle Kadıköy’deki Beşiktaş İskelesi önünde basın açıklaması yaptı.
Eylemde söz alan Abuzer Arslan, 15 Temmuz 2016 darbe girişiminden sonra demokrasi zaferi kutlaması yapanların gelinen süreçte demokrasiyi kaldırdıklarını dile getirdi. Arslan sözlerine şöyle devam etti: “12 Eylül 1980 darbesinin en koyu karanlığını yırtarak ‘darbeciler değil demokrasi kazanacak’ diyen konfederasyonumuzun üyeleri bugün tirajı komik bir kokteyl iltisaki ile işlerinden atılmış, ihraç edilmişlerdir”.
Son üç yılda sendikalarından 4770 kişinin ihraç edildiğini belirten Arslan, OHAL İşlemleri İnceleme Komisyonu’nun görevini yerine getirmediğini, iktidarın zaman kazanarak ihraçlarla boşalan yerleri kendi kadrolarıyla doldurduğunu söyledi.
Arslan konuşmasını KESK olarak her türlü baskıya rağmen mücadeleyi büyütecekleri sözünü vererek bitirdi.
