Gündem

Jandarmadan köylülere biber gazlı müdahale

Şırnak’ın İdil ilçesinde DEDAŞ ekiplerinin sayaç kontrolü gerekçesiyle girmek istediği Sulak köyünde çıkan arbedede jandarma biber gazıyla köylülere müdahale etti

Bölge kentlerinde DEDAŞ’ın zulmü devam ediyor. Şırnak’ın İdil ilçesine bağlı Bafê (Sulak) köyüne sabah saatlerinde giden Dicle Elektrik Dağıtım A.Ş. (DEDAŞ) ekipleri ve zırhlı araçlarla yüzlerce jandarma köye girmek istedi. Ekipler, direklere taşınan elektrik sayaçlarını kontrol etmek gerekçesiyle geldiklerini belirtti. Ancak toplanan kadınlar, köyün girişinde yolu jandarmaya ve DEDAŞ ekiplerine kapatırken, bazı kadınlar da yolun ortasına oturarak ekiplerin geçişine izin vermedi. Uzun bir süre yaşanan tartışmalardan sonra jandarma ekipleri havaya iki el ateş edip kadınlara biber gazıyla müdahale etti. Müdahalede birçok kadın da fenalık geçirdi. 

Bir kişi gözaltına alındı

Jandarmanın müdahalesinden sonra yolu açan kadınlar, hem DEDAŞ ekiplerine hem de Jandarma ekiplerine tepki gösterdi. Köydeki gerginlik sürerken, Mahbusa Varlı (56) gözaltına alındı. 

Mezopotamya Ajansı

Paylaşın