Kandıra 1 No’lu F Tipi Yüksek Güvenlikli Kapalı Hapishanesi’nde yaşamını yitiren Garibe Gezer için yapılan olay yeri inceleme ve otopsi işlemlerine avukatları dahil edilmedi. Ön otopsi raporunda ise ölüm nedeni “tespit edilmedi” ibaresi yer aldı.
Mezopotamya Ajansı’nın haberine göre; Gezer’in cenazesini memleketi Mardin’e gönderdikten sonra dosyasını görmek üzere Kandıra Savcılığı’na gittiklerini söyleyen avukat Jiyan Kaya, burada dosyaya olay yeri inceleme raporu ve tutanağının yanı sıra görüntülerinin henüz konulmadığını öğrendiklerini söyledi. Görüntülerin hala jandarmada olduğunu öğrendiklerini kaydeden Kaya, “Daha sonra Kandıra Cezaevi’ne gittik. Burada cezaevi savcısı ile görüşmek istedik. Ancak savcının ‘gün boyunca’ cezaevine gelmediği bilgisini aldık” dedi.
Gezer’in kişisel eşyalarını almak için hapishanenin 2’nci müdürüne müracaat ettiklerini belirten Kaya, kendilerine ‘başka bir inceleme gerekebilir’ denilerek olumsuz cevap verildiğini ifade etti. Kaya daha sonra “Biz de olay yeri incelemenin yapıldığını, savcının bu kişisel eşyalara el koyma gibi bir talebi yoksa almak istediğimizi tekrar ilettik. Bu ısrarlı talebimiz ardından 2’nci müdür 1’inci müdüre durumu aktarmak için gidip, 40 dakika sonra döndü. Bize içerde ‘olay yeri inceleme’ ekibinin olduğunu aktardı. Bize bu incelemeye dair bir bilgi verilmedi. Ayrıca bu eşyaları alma talebimizi yapmadan önce başka müvekkillerimiz ile de görüştük. Bu zaman zarfı boyunca içerde bir olay yeri inceleme vardı ve bize söylemediler” diye konuştu.
Avukatlar incelemeye alınmamak için oylandı
Kaya, “Cezaevinde olduğumuz için bu inceleme katılmak istedik. Ancak bize daha sonra incelemenin bittiğini söylediler. Cezaevinde beklerken, orada bir inceleme yapıldı. Bu ikinci olay yeri inceleme için geldiklerinde bize bilgi verebilirlerdi. Biz görüşmek istediğimizde de ‘şu anda bir inceleme yapılıyor’ da diyebilirlerdi. Sürekli bizi bekleterek, tam bitme anında inceleme olduğunu ve bittiği söylediler. Yani kısaca ‘bizi sizi alırdık ama işte inceleme bitti’ dediler. Ayrıca bizi sürekli oyaladılar. Bununla ‘biz bir kanunsuzluk yapıyoruz değil de geç kalındı. Yoksa biz sizi alırdık’ demiş oldular” diye kaydetti.
Olay yeri incelemenin savcı eşliğinde ve taraf avukatların da katılabileceği bir işlem olduğunu dile getiren Kaya, “Cezaevindeki böylesi bir şüpheli ölüm söz olduğu için tarafların yer alması zorunluluktur. Bu şekilde bir haber vermemeleri hukuka aykırıdır. Ayrıca bu olay yeri inceleme durumundan önce savcı ile görüşmek istediğimiz söylemiştik. Savcının gün boyunca cezaevine gelmediğini ilettiler. İkinci olay yeri incelemede savcının orada olmadığını düşünüyoruz. Bu nedenle olay yeri inceleme tek başına inceleme yaptı diyebiliriz. Bu incelemeyi kimin talep ettiğini ve niçin yapıldığını bilmiyoruz. Bu incelemede nelerin incelendiğini bilmiyoruz” diye belirtti.
Olay yeri incelemeye dahil edilmemeleri kendilerine bir kuşku uyandırdığını ifade eden Kaya, “Bu durum bizde soruşturmanın geleceğine dair de bir kuşku oluşturdu. Ayrıca daha sonra bu incelemeye dair bizlere tutanak verilecekti. Başka bir avukat arkadaşımız Garibe’nin eşyalarını almaya giderken de bu tutanak verilmemiş” dedi.
Kaya, olay yeri incelemesi bittikten sonra Gezer’in eşyalarını aldıklarını ifade etti.
Kaynak: Gazete Yolculuk
