Ankara’da DİSK, KESK, TMMOB, ATO ve ASMMMO 15-16 Haziran direnişinin yıldönümünde Ulus Heykel’de basın açıklaması yaptı. Polisler mafya karşıtı pankartı engellemeye çalıştı
15-16 Haziran direnişinin yıldönümünde Ankara’da DİSK, KESK, TMMOB, ATO ve ASMMMO, Ulus Heykel’de basın açıklaması yaptı. Toplanılmasının ardından polis, “15-16 Haziran’ın 51. yılında mafya-sömürü düzenine karşı mücadelemiz sürüyor” yazılı pankartta “mafya” ifadesi geçtiği için kaldırttı. Yurttaşlar, pankartın kaldırılmasını isteyen polise, “Siz mafyaya karşı değil misiniz?” diye tepki gösterdi.
Sendika.org’da yer alan habere göre polisin, pankartı kaldırtmasından sonra da basın açıklaması yapıldı. Açıklamada bugün pandemi koşullarında eşitsizliğin, yoksulluğun daha da arttığına vurgu yapılırken 15-16 Haziran’daki direnişin sendikal mücadeleye hala ilham verdiği belirtildi. Açıklamanın son kısmında ise Kod-29’un kaldırılması, asgari ücretteki vergilerin kaldırılması, İşsizlik Sigortası Fonu’nun işsizler için kullanılması gibi güncel talepler sıralanırken devlet-mafya ilişkilerine de değinildi.
Mafya liderlerinin gündemi belirlediği, çürümüşlüğün her yanı bir kanser hücresi gibi sardığı zamanlardayız. Mafya, siyasetçi, bürokrat, sözde gazetecilerin kurduğu çıkar ilişkileri halkın ekmeğini çalıyor, nefes almasını engelliyor. Toplumun canını, malını, haklarını tehdit ediyor.
Mafyaya, çıkar çetelerine teslim edilmiş yaşamları bize dayatmaya kimsenin hakkı da yok, gücü de yetmez. Emekçiler eşit, özgür, demokratik ve insanca yaşayabilecekleri bir dünyayı mutlaka kendi elleri ile kuracaktır.
Sağlıklı, güvenceli, insanca bir yaşam için başta sağlık, eğitim, gelir haklarımız olmak üzere tüm sendikal-demokratik haklarımız için birlik olalım, güçlü olalım, mücadeleyi büyütelim!
Adana
Adana’da DİSK Çukurova Bölge Temsilciliği, 15-16 Haziran Direnişi’nin yıldönümünde Seyhan Belediyesi Barış Anıtı önünde basın açıklaması yaptı. Açıklamayı okuyan DİSK Bölge Temsilcisi Hüseyin Yaşar Gündoğdu, 15-16 Haziran’ın geçmişte kalan bir “tarih” değil, sendikal hak ve özgürlükleri savunma direnişi olduğunu ifade etti. Gündoğdu, pandemi ve krize karşı bugün de 15-16 Haziran Direnişi’nde dersler almaları gerektiğini vuguladı.
Ülkeyi yönetenlerin tercih ettiği yolun, milyonlar için sağlıklı, güvenceli ve insanca bir yaşam vaat etmediğini söyleyen Gündoğdu, “Sağlıklı, güvenceli ve insanca bir yaşam için, haklarımızı almamız için örgütlenmemiz gerekiyor. Bir olmamız, birlik olmamız, güçlü olmamız gerekiyor. Örgütlenmemizin, haklarımızı savunmamızın önüne çıkan engelleri omuz omuza aşmamız gerekiyor Haklarımızı, yaşamlarımızı ve memleketimizi nasıl savunacağımızı tarihimizden biliyoruz. Bundan 51 yıl önce, 15-16 Haziran 1970’de ayağa kalkan işçi sınıfından dersler almamız gerekiyor” dedi.
Kaynak: Yeni Yaşam Gazetesi
