Avrupa’dan Hewlêr’ê giden bir grup Kürt sanatçı, Peşmerge Bakanlığı ile görüştü. Görüşme sonrası konuşan sanatçı Şivan Perwer, bir grup Kürt sanatçı olarak isteklerini Peşmerge Bakanlığı’na ilettiklerini belirtti
Perwer şöyle dedi: “Kürtlerin düşmanları, Kürtler arasında savaş çıkarmak istiyor. Biz biliyoruz herkesin de bilmesini istiyoruz. Güney Kürdistan, Kürt halkı için büyük bir kazanımdır ve gözümüz gibi korumalıyız. Barış için biz sanatçılara ne görev düşüyorsa yapmaya hazırız.” Daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Diyar Desim de Kobanê ve Kerkük’te gerillanın düşmana karşı birlikte savaşması gibi bu gün de aynı ruhun ortaya çıkmasını istediklerini söyledi. Diyar Dersim. Peşmerge Bakanlığı’nın kendilerine söz verdiğini ve iç savaş istemediklerini söylediğini aktardı. Kimi görüşmeler gerçekleştirecek olan sanatçılar yarın açıklama yapacak.
Yeni Yaşam Gazetesi
