Bağımsız Maden İş Sendikasına üye işçiler tazminat haklarını almak için geldikleri Ankara’ya alınmayınca geceyi kent girişinde geçirdi. İşçiler haklarını almadan geri dönmeyeceklerini söylüyorlar
Bağımsız Maden İş Sendikası’na üye işçiler Ankara’ya yürüyüş düzenleyerek yetkililerden tazminatlarının ödeneceğine dair söz almışlardı.
Ancak geçtiğimiz sene 21 Ekim’de yetkililerle görüşen işçilere verilen sözler aradan geçen zamandan bu zamana kadar tutulmadı.
İşçiler de bunun üzerine 10 yıllık tazminat haklarını halen alamadıklarını söyleyerek tekrar Ankara’ya gideceklerini duyurdu. Soma’dan Ankara’ya doğru otobüslerle yola çıkan işçiler dün sabah Ankara girişinde polislerce durduruldu.
İşçiler de otobüslerden inerek kasklarını taktı ve eyleme geçti.
Bağımsız Maden İş Sendikası örgütlenme uzmanı Başaran Aksu işçilerle yaptığı açıklamada Enerji Bakanı ile bizim heyetimizin çıkıp ortak bir açıklama yapmadan yazılı imzalı bir açıklama olmadan dönmeyeceğimizi söyledik ifadelerini kullandı.
Gün içinde Ankara’da Enerji Bakanlığı’na heyet gönderildi. Daha sonra heyet konunun Bakanlar Kurulu’nda tartışılacağını duyurdu. Ancak verilen sözlere rağmen iktidardan işçilerin haklarını karşılayacaklarına dair net bir söylem hala çıkmış değil.
İşçiler haklarını alana kadar alandan ayrılmayacaklarını söylüyor. Ankara girişinde beklemeye devam eden işçilere CHP ve TİP’ten üst düzey ziyaretler ve destekler yapıldı.
Geceyi orada geçiren işçiler ise AKP’li vekillere seslenerek “Siz soğuk beton üzerinde sabahlayarak hiç hak aradınız mı? Biz sadece tazminat hakkımız için buradayız, almadan dönmeyeceğiz” açıklaması yaptı.
Yeni Yaşam Gazetesi
