Gündem

İddianamenin gerekçesi: Belediye önündeki çitleri kaldırmaları

Yerlerine kayyum atanan Kayapınar Belediyesi Eşbaşkanları Keziban Yılmaz ve Necati Pirinççioğlu hakkında, ‘belediye önündeki çitleri kaldırarak kamu malına zarar verdikleri’ gerekçesiyle 2 yıl sonra iddianame hazırlandı

31 Mart 2019’da yapılan yerel seçimlerde Halkların Demokratik Partisi (HDP) adayları olarak Diyarbakır’ın Kayapınar İlçe Belediyesi eşbaşkanları olarak seçilen, sonrasında görevlerinden alınarak yerlerine kayyum avukat Keziban Yılmaz ve Necati Pirinççioğlu hakkında, seçildikten sonra “belediye binası önündeki tel korkulukları kaldırdıkları” gerekçesiyle dava açıldı. Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma, Kayapınar Kaymakamlığı’nın suç duyurunda bulunmasıyla başladı.

Seçimi kazanan Yılmaz ve Pirinççioğlu’nun ilk işi, aynı zamanda Kayapınar Kaymakamı olan kayyım Ünal Koç döneminde belediyenin önünde yerleştirilen çitleri kaldırmak oldu. Bu haberin 13 Mayıs 2019 tarihinde belediyenin sosyal medya hesabından paylaşılması üzerine harekete geçen Kayapınar Kaymakamlığı suç duyurusunda bulundu. Mezopotamya Ajansı’ndan Ömer Çelik’in haberine göre, Başsavcılığa sunulan dilekçede, “Belediye Kanunu ve diğer mevzuatlarda eş başkanlık diye bir organ bulunmadığı, Belediyede hiçbir resmi görevi olmamasına rağmen Necati Pirinççioğlu’nun TCK’nin 262. Maddesine aykırı davranarak suç işlediği, Belediye Başkanı Keziban Yılmaz’ın bu duruma müsaade ederek görevini kötüye kullandığı ayrıca Belediye önündeki çitlere zarar vererek kamu malına zarar verildiği” öne sürüldü.

İddianame 2 Temmuz’da Diyarbakır Asliye Ceza Mahkemesi’ne sunuldu

Olaya dair soruşturma başlatılırken, 21 Ekim  2019’da Kocaköy ve Bismil belediye eşbaşkanlarıyla birlikte gözaltına alınan Yılmaz ve Pirinççoğlu’nun yerine hemen ertesi gün kayyum olarak yeniden Kaymakam Ünal Koç atandı. Soruşturmayı sürdüren Başsavcılık, geçtiğimiz Şubat ayında kayyum yönetimindeki Kayapınar Belediye Başkanlığına gönderdiği talimatnameyle kaldırılan tel korkuluklarla ilgili zararın olup olmadığı, kamu zararı oldu ise miktarının belirlenmesi, zararının şüphelilerce giderilip, giderilmediği hususlarında bilgi verilmesini istendi. Belediyeden gelen 3 Mart tarihli yanıtta soruşturmaya konu kamu zararının 23 bin 600 TL olduğu ve giderilmediği ileri sürüldü. 

Soruşturma sonucunda Yılmaz ve Pirinççioğlu hakkında “kamu görevini usulsüz üstlenme” ve “görevi kötüye kullanma” iddiasıyla iddianame hazırlandı. İddianamede, “… belediye başkanlığında eş başkan olarak bulunan şüphelilerin kamu görevlerini ifa ederken görevlerine aykırı davranmak suretiyle üzerlerine atılı eylemleri işleyerek kamuyu zarara uğrattıkları, bu nedenle üzerine atılı suçu işledikleri…” değerlendirmesinde bulunuldu. Hazırlanan iddianame, 2 Temmuz’da Diyarbakır Asliye Ceza Mahkemesi’ne sunuldu.

Yeni Yaşam Gazetesi

Paylaşın