Erdoğan, ABD Başkanı Joe Biden’ın kendisine insan hakları ihlâlleri konusunu hiç açmadığını belirterek “Bir araya geldiğimiz her seferde bana oldukça saygılı olduğunu biliyorum ve başkan yardımcısıyken de bana hep saygılı yaklaştı” dedi.
ABD CBS kanalına açıklama yapan Erdoğan, “Başkan Biden size ‘otokrat’ olarak niteledi. Biden’la ilişkinizi nasıl tanımlarsınız?” sorusuna şı yanıtı verdi:
“Benim geçmişim siyasi bir geçmiştir ve 40 yıl önceye giden siyasi geçmişimde her zaman demokrasiyi içselleştirdim. Ben böyle bir liderim ve bugün olduğumu bu şekilde oldum. Bu nedenle halkım hiç şikayet etmiyor. Girdiğim her seçimde kazandım. 1994’te İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı oldum daha sonra Başbakan oldum ve Cumhurbaşkanı oldum. Hala ülkemin Cumhurbaşkanıyım halkıma hizmet ediyorum. Başkan Biden’ın “otokrat” diyerek ne kastettiğini gerçekten bilmiyorum.”
“Benden bahsederken neden ‘Otokrat’ ifadesini kullandığını anlamakta zorlanıyorum”
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Biden adayken, eylemlerinizin bedelini ödemeniz gerekeceğini söyledi. İnsan hakları ihlâllerinden bahsetti. Ne söylemek istediğiyle ilgili sizinle doğrudan konuştu mu?” sorusuna ise “Aksine, bu konulardan bana hiç bahsetmedi. Bir araya geldiğimiz her seferde bana oldukça saygılı olduğunu biliyorum ve başkan yardımcısıyken de bana hep saygılı yaklaştı. Benden bahsederken neden “otokrat” ifadesini kullandığını anlamakta zorlanıyorum. Brüksel’de bir araya geldiğimizde Afganistan’da Hamid Karzai Havalimanı’daki durumu konuştuk ve o bize Kabil Havalimanı’nı işletmemizi önerdi. Bu bize olan güveninin bir göstergesi. O zaman ben size sormak isterim, bize Karzai Havalimanı’nı işletmeyi teklif edecek kadar güveniyor, düşünceleri bunlar ve benim için hala neden bana “otokrat” dediğini anlamak zor geliyor. Keşke Biden, bu meselelerle ilgili benimle, yüz yüze konuşsaydı.” diye yanıt verdi.
Erdoğan, ziyarette Biden ile görüşüp görüşmeyeceği sorusunu ise şöyle yanıtladı:
“Hayır şu anda kendileri, malum şartlar Covid, bildiğim kadarıyla liderlerle ikili görüşmeler gerçekleştirmiyor. Biz davetimizi yaptık geniş perspektifli bir görüşme için. Ancak olumlu bir yanıt alamadık.”
Erdoğan, muhabirin Afganistan’la ilgili yöneltilen “CIA, şimdiden El Kaide üyelerinin Afganistan’a geri taşınma potansiyelini belirtti. Sizce ABD’nin Afganistan’dan çekilmesi, bölgeyi daha az güvenli hâle getiriyor mu?” sorusuna şu yanıtı verdi:
“20 yıldır Amerika’nın burada kalışıyla bölge daha güvenli bir hale gelmemişti tam tersi bölge daha fazla kan kaybetti. Bizim de burada 1000 askerimiz vardı. Havalimanını korumak için görevlerimizi yerine getirdik. Sonunda bize havalimanının korunması teklifiyle gelindiğinde Brüksel’de ABD Başkanı Biden’la bir araya gelip bu meseleleri görüştüğümüzde görevi üstlenebileceğimizi kendilerine söylediğimde, üç koşul altında; biri lojistik destek, ve tabii mali ve ekipman desteği dahil. Silahlar, araçlar bu durumda bize transfer edilecekti. Ancak bu durumlar, tam tersi olarak gerçekleşti. Karzai Havalimanı’ndaki mühimmat ve ekipmanların hepsi, Taliban’a transfer oldu. Taliban şu anda bütün mühimmatları, araçları kullanıyor. Bütün bu gerçekleri olduğu gibi görmek gerekiyor. Biz bazı şeylere de alıştık, çünkü benzer şekilde Türkiye içinde ve dışında terör örgütleri, ABD’den ciddi bir miktarda lojistik desteği alıyor. Önceki yönetimde de durum buydu, şimdi de tamamen aynısı. Bu derecede destek alan terör örgütleri durdurulmalı. PKK, YPD, YPG bu terör örgütleri, ciddi miktarda ağır silah desteği alan örgütler.”
