Yüksekova’da 8 Ekim 2016’da zırhlı araçtan açılan ateş sonucu yaşamını yitiren 4 kişinin aileleri, ‘Kürt öldürdüğünde kimse ceza almıyor’ diyerek, adalet talebini yineledi
Hakkari’nin Yüksekova ilçesinde 8 Ekim 2016 tarihinde kobra tipi zırhlı araçtan açılan ateş sonucu Serhat Buldan (15), Rahmi Safhalı, Necdet İşözü ve Aydın Tümen’in yaşamını yitirmesi, Şemsettin Kaya ile Mehmet Ali Kaya’nın yaralanmasının üzerinden 5 yıl geçmesine rağmen failler hiçbir ceza almadı. Olaya ilişkin polis İ.M. hakkında “bilinçli taksirle birden çok kişinin ölümü ve yaralanmasına sebep olmak” suçundan açılan dava, Diyarbakır 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’ne nakledildi. Davanın 11 Ekim 2018’de görülen karar duruşmasında, tutuksuz yargılanan sanık polise, 11 yıl 1 ay 10 gün hapis cezası verildi. Sanık polisin tutuklanma talebi ise reddedilmişti. Yaşamını yitiren 4 kişinin aileleri, avukatları aracılığıyla kararı Antep Bölge Adliye Mahkemesi’ne taşıdı. 16’ncı Ceza Dairesi, yapılan istinaf başvurusunu esastan reddetti ve karar Yargıtay’a taşındı.
Mezopotamya Ajansı’na konuşan aileler adalet talebini dile getirerek, sanık polis İ.M.’ye verilen cezanın ödül değerinde olduğunu belirtti.
Failler cezalandırılsın
Olay günü yaşamını yitiren Aydın Tümen’in amcası Ahmet Tümen, sadece bir değil, 4 yeğenini kaybettiğini belirterek, “Bu tür durumlar sadece Gever’de gerçekleşmedi; Cizre’de, Rojava’da ve Başur’da birçok yerde yaşandı. Bu zulüm 100 yıldır devam ediyor. Bu insanları öldürülenlerin cezalarını çekmelerini istiyoruz. Türkiye’de Kürtleri öldürdüğünde maalesef onun failleri cezasız kalıyor” dedi. Oğlu Serhat Buldan’ı panzerden açılan ateş sonucu kaybeden Hasan Buldan da polise ödül gibi ceza verildiğini belirterek, “Belki de şu an halen Yüksekova’da görevini yapmaya devam ediyordur. Devlet bu olayları yapan şahıslara göz yumuyor” diye konuştu.
Soylu’nun sözü!
Taziyelerine gelen İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun “Bu olay cezasız kalmayacak” sözünü hatırlatan Buldan, “Soylu taziyemizde verdiği sözü yerine getirmedi. Bize olayı yapan polisin FETÖ’cü olduğunu ve gerekli cezayı vereceklerinin sözünü verdiler ama sözlerini tutmadılar. Verilen sözle bir şeylerin hallolmayacağını biliyorduk ama en azından belki adalet yerini bulur düşünüyorduk” dedi. Necdet İşözü’nün babası Sabri İşözü ise tepkisini, “Elimizden hiçbir şey gelmese bile davayı AİHM’e kadar götüreceğiz. Bu işin acısını sadece bizler çekiyoruz. Polise 11 yıl ceza verdiklerini söylüyorlar ama fail dışarıda elini kolunu sallayarak geziyor” ifadeleriyle dile getirdi.
Yeni Yaşam Gazetesi
