TTB’nin İstanbul’dan başlattığı Beyaz Yürüyüş Ankara’ya ulaştı. Hekimler polis negellemesine rağmen forumun yapılacağı salona doğru yürüdü
Türk Tabipler Birliği’nin (TTB), sağlık emekçilerinin sorunlarına ve sağlıkta piyasacı dönüşümün getirdiği yıkımın çeşitli yansımalarına dikkat çekmek için “Emek bizim, söz bizim” sloganıyla yaptığı Beyaz Yürüyüş, beşinci gününde son durağı olan Ankara’ya ulaştı.
Sendika.org’un aktardığına göre Gazi Mustafa Kemal Bulvarı üzerinden TTB Genel Merkez binası önüne yürümek isteyen hekimler, polis tarafından engellenmek istendi. Hekimlerin yürümekte kararlı olması nedeniyle polis barikatları kaldırdı ve yürüyüş gerçekleşti
Haklarımızdan asla vazgeçmeyeceğiz!
“Hekimlere değil, çetelere barikat” sloganı atan hekimler, engellemelere rağmen yürüyüşünü sürdürdü ve TTB Genel Merkezi önünde basın açıklaması yaptı. Eyleme sağlık emek meslek örgütleri de destek verdi.
Hekimler adına açıklamayı TTB Merkez Konseyi Başkanı Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı okudu.
Fincancı konuşmasının ardından taleplerini şu şekilde sıraladı:
“* Performans sisteminin kaldırılmasını, döner sermaye uygulamasına son verilmesini, sabit maaşımızın bunlara muhtaç etmeyecek, emekliliğe yansıyacak şekilde düzenlenmesi istiyoruz.
* Çalışma koşullarımızın iyileştirilmesi, insanca çalışma süreleri istiyoruz. 7200 ek gösterge ve tüm sağlık emekçilerine pandemide çalışılan her yıl için 120 gün yıpranma payı istiyoruz.
* Herkese eşit, parasız, nitelikli, ulaşılabilir, anadilinde sağlık hizmetinin sunulduğu basamaklandırılmış bir sağlık sisteminde çalışmak istiyoruz.
* Sağlık Bakanlığı, yabancı uyruklu, YÖK kadrosu ayrımı yapılmaksızın tüm asistanların emeklerinin karşılığını aldığı; çekirdek eğitim müfredatına uygun, asistan hekimlerin tüm süreçlerde söz sahibi olduğu bir uzmanlık eğitimi istiyoruz.
* Özgür, özerk, eşitlikçi, demokratik üniversite ve tıp fakülteleri; nitelikli tıp eğitimi istiyoruz. İntörn hekimlerin en az asgari ücret ve sigorta ile çalıştırılmasını istiyoruz. Özel hastanelere değil kamu hastanelerine bütçe ayrılmasını istiyoruz.
*Hiçbir insani ve bilimsel temeli olmayan 5 dakikada bir muayene dayatmasına son verilmesini; hastalarımıza en az 20 dakika ayırabildiğimiz bir sağlık sistemi istiyoruz.
*Aile hekimliği ceza yönetmeliğinin geri çekilmesini, 1. basamak sağlık sisteminin bölge tabanlı olacak şekilde yeniden düzenlenmesini istiyoruz. Özel hastanelerde hekim ve sağlık emekçilerin fazla çalıştırılmasına ve ciro baskısına son verilmesini istiyoruz.
*COVID-19’un illiyet bağı aranmaksızın meslek hastalığı sayılmasını istiyoruz. Sağlığın olmazsa olmazı barışçıl ve demokratik bir ortamdır. Adaletsizliğin, antidemoktratik uygulamaların son bulduğu, toplum sağlığının önemsendiği demokratik bir ortamda çalışmak istiyoruz.”
Açıklamanın ardından kitle “Beyaz Forum”un gerçekleşeceği Yılmaz Güney Kültür Merkezi’ne doğru “KHK’lar gidecek biz kazanacağız”, “Haklıyız kazanacağız”, “Emek bizim söz bizim” sloganlarıyla yürüyüşe geçti.
Hekimler, açıklamanın ardından forumun yapılacağı Yılmaz Güney Sahnesi’ne doğru yürüyüşe başladı.
Yeni Yaşam Gazetesi
