Boğaziçi Direnişi’nin birinci yılında Kadıköy Rıhtım’da eylem başladı.
“Kayyumlar gidecek biz kalacağız”, “Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiçbirimiz”, “Berke’ye Perit’e özgürlük” ve “Zindanlar yıkılsın tutsaklara özgürlük” sloganları ile başladı.
“Türkiye hapishanelerindeki binlerce tutsak için buradayız” diyen öğrenciler tüm siyasi tutsaklara özgürlük talebini haykırarak eyleme başladı. Açıklamada “Biz cevabımızı ilk günden beri direnişimizle verdik” denildi. Açıklamanın sonunda tutuklu Boğaziçi öğrencileri Berke ve Perit’in de içlerinde olduğu davanın duruşması için 7 Ocak günü Çağlayan Adliyesi’ne çağrı yapıldı.
Sonrasında Berke ve Perit’in gönderdikleri mesajlar okunmaya başladı.
Mesajların okunmasının ardından “Mücadele umuttur, başka bir dünya mümkün” sloganı atıldı.
BÜLGBTİ+ Kulübü’nün açıklamasından sonra “Dönmeyiz, dönmeyiz biz bu yoldan dönmeyiz” sloganı atıldı. Üniversite dayanışmalarının basın açıklamaları ile eylem devam etti. Boğaziçi Üniversitesi önünde bir yıl önce yapılan eylemde kapıya asılan kelepçe hatırlatıldı. Burada “Melih’i gönderdik, şimdi sırada Naci var” denildi. Öğrenciler hep bir ağızdan “Kabul etmiyoruz, vazgeçmiyoruz” diyerek haykırdı.
HDP Milletvekili Züleyha Gülüm sözü alarak Boğaziçi Direnişi’ni selamladı. Açıklamasında Bahçelievler HDP İlçe Örgütü’ne saldıran saldırganın serbest bırakılmasına da değinen Gülüm, “Mücadeleyi kazandığımız yer de sokaklar olacak, meydanlar olacak. Biz kazanacağız, biz kazanacağız” dedi.
