Gündem

Garibe Gezer’in işkence ve tecavüz dosyasına takipsizliğe itiraz

Kocaeli Kandıra 1 Nolu F Tipi Kapalı Hapishanesi’nde gardiyanların cinsel saldırı ve tecavüzü sonrası 9 Aralık’ta şüpheli bir şekilde yaşamını yitiren Garibe Gezer’e dair dosyada takipsizlik kararına itiraz edildi.

Avukatları, cezaevi görevlileri hakkında “nitelikli cinsel saldırı”, “işkence”, “zor kullanma yetkisinin aşılması” ve “görevi ihmal” suçlarından, doktor İsmail Ülker hakkında da “görevi kötüye kullanma” suçundan yaptıkları suç duyurusu takipsizlikle sonuçlanmıştı.

Gezer’in avukatları Eren Keskin, Jiyan Kaya ve Jiyan Tosun, takipsizlik kararına ilişkin 5 Ocak günü Kandıra Cumhuriyet Başsavcılığı’na itiraz etti. 

“Savcı raporu görmezden geldi”

MA’nın haberine göre, tirazda kovuşturmaya yer olmadığı yönündeki kararın son derece sorunlu bir karar olduğuna vurgu yapıldı ve şöyle denildi:

“Yapılan suç duyurusunun ardından savcılık, Garibe Gezer henüz hayattayken Garibe’nin ifadesini dahi almamıştır. Sadece Kocaeli Adli Tıp Kurumu’na sevk edilmiş ve Kocaeli Adli Tıp Kurumu da 09 Kasım’da dosya kapsamında bulunan raporu düzenlemiş ve söz konusu raporda Garibe Gezer’in ayrıntılı inceleme için Adli Tıp Kurumu 2’inci İhtisas Kurumu’na sevk edilmesi gerektiği belirtilmiştir.

“Uzman doktor Semih Yıldırım imzalı Kocaeli Adli Tıp Şube Müdürlüğü raporunun içeriğine bakıldığında Garibe Gezer’in hekim huzurunda suç duyurusu dilekçemizde yazılan tüm şikayetleri, İşkence ve Cinsel Saldırı fiillerini son derece net cümlelerle anlattığı görülmüştür. Ancak sayın savcı, söz konusu raporun içeriğini değerlendirme kapsamına almamıştır.”

Paylaşın