İstanbul Üniversitesi öğrencileri, yemekhanelerden kahvaltıların kaldırılmasına ve indirimli öğün sayısının bire düşürülmesine karşı Hukuk Fakültesi önünde toplanarak önce Rektörlük binasına yürüdü, ardından ise Beyazıt Meydanı’nda basın açıklaması yaptı.
İstanbul Üniversitesi’ne bağlı yemekhanelerin tamamında 2 Ocak 2020’den itibaren öğrencilere verilen kahvaltılar kaldırılacak ve öğrencilerin indirimli yiyebileceği öğün sayısı bire düşürülecek. Bu kararla öğle yemeğini öğrenci ücretiyle yiyen üniversiteliler, akşam yemeği için tam ücret ödemek zorunda bırakılacak.
Üniversitenin bu kararına karşı “Müşteri değil, öğrenciyiz” diyen üniversiteliler, yemekhaneyi boykot ederek tüm üniversitelileri bu karara karşı birlik olmaya ve üniversite yönetimini ise bu karardan dönmeye çağırdı.
