Emek - Sermaye

Direnen Sinbo işçileri kazandı

Sendikalaştıkları gerekçesiyle ücretsiz izne çıkarılan TOMİS üyesi Sinbo işçileri ücretsiz izne karşı daha önce başlattıkları direnişle işe iade edilmişlerdi. İşçiler şimdi de vermiş oldukları hukuk mücadelesini kazandı.

Yol TV’den Hilal Susuz’un haberine göre; İstanbul Avcılar’da bulunan Sinbo Fabrikasında çalışan ve kötü çalışma koşullarına karşı sendikaya üye olduktan sonra Kod-29 gerekçesiyle işten çıkarılan Tüm Otomotiv ve Metal İşçileri Sendikası (TOMİS) üyesi 6 işçinin hukuk dışı ve keyfi olarak ücretsiz izne çıkarılması karşısında açılan sendikal tazminat davası sonuçlandı.

Sinbo yönetimi tek tek her bir TOMİS üyesi için sendikal tazminata mahkûm edildi. Direniş çadırından TOMİS sosyal medya hesaplarından “Yaşasın direniş” paylaşımı yaparak bu gelişmeyi kamuoyuyla paylaştı.

Paylaşın