Gündem

Leyla Güven’e 5 yıl hapis cezası daha!

DTK Eşbaşkanı Leyla Güven’e, 2020 yılında yaptığı konuşmadan dolayı 5 yıl hapis cezası verildi

Demokratik Toplum Kongresi (DTK) Eşbaşkanı ve eski Hakkari milletvekili Leyla Güven hakkında, Yüksekova’da 15 Şubat günü 2020 yılında katıldığı panel etkinliğinde yaptığı konuşma nedeniyle açılan davanın 4. karar duruşması görüldü. Konuşmasında “Sayın Öcalan’ın söylediği barış çağrısı çok önemlidir. Tecridi kaldırın. Öcalan’ın sağlık ve güvenliğini sağlayın. Ortadoğu’ya barış gelsin” sözlerini sarf eden Güven’e, hakkında hazırlanan iddianamede “devleti itibarsızlaştırma”, “halkı kin ve düşmanlığa sürükleme” ve “suç ve suçluyu övme” suçlamaları yöneltildi.

Hakkari 2. Asliye Ceza Mahkemesi’nde yargılandığı davanın karar duruşması bugün görüldü. Güven, duruşmaya tutuklu bulunduğu Elazığ E Tipi Kadın Kapalı Cezaevi’nden, avukatı Serdar Çelebi ise Diyarbakır Adliyesi’nde Ses Görüntü ve Bilişim Sistemi (SEGBİS) ile katıldı.

Görülen davanın karar duruşmasında mahkeme heyeti, Güven’e “örgüt propagandası” yaptığı gerekçesiyle 5 yıl hapis cezası verdi.

Yeni Yaşam Gazetesi

Paylaşın