Gündem

İstanbul’da suya zam

Olağanüstü İSKİ Genel Kurulu’nda İstanbul’da 2022 yılı itibariyle yüzde 20.58 oranında zam yapıldı. 

İSKİ Genel Kurulu gerçekleştirilerek 2022 yılının zamlı su tarifesi belirlendi. Tarife Komisyonu Başkanı AKP’li Meclis Üyesi Hidayet Erdöl İSKİ’nin su tarifesine yüzde 57.38 oranında zam ve her ay TÜFE oranında zam önerdiğini söyledi. Her ay TÜFE oranında zam önerisini kabul etmediklerini açıklayan Erdöl AK Parti ve MHP grubu olarak suya 2022 yılından geçerli olmak üzere yeniden değerleme oranı olan yüzde 36.20 oranında zam önerisinde bulunduklarını belirtti. Erdöl, Eylül ayında su fiyatlarına yapılan yüzde 15,62’lik zammında yeniden değerleme oranından düşürülmesinin ardından yeni zam oranı ve fiyatın ortaya çıkacağını kaydetti. Bu durumda suya yüzde 20.58 zam önerilmiş oldu. Sayıştay’ın kestiği ceza nedeniyle kaldırılan insani su kullanım hakkının da geri getirilmesi önerildi.

Paylaşın