Gündem

Devrimci Gençlik Dernekleri’nde ajanlık dayatmasına karşı açıklama

Devrimci Gençlik Dernekleri, İstanbul’da bir üyelerine yönelik 14 Aralık Pazartesi günü gerçekleştirilen polis tehdidi ve ajanlık dayatmasına ilişkin bir açıklama yayımladı. Devrimci Gençlik Dernekleri, tehdit ve dayatmanın planlı şekilde olduğunu vurgulayarak daha önce Ankara’da yaşananları da hatırlattı.

Derneğin açıklaması şöyle:

“Dün, derneğimizin üyesi öğrenci bir yoldaşımıza, üniversite çıkışında sivil polisler tarafından alıkonularak yasal dernek üyelerimiz, dernek faaliyetlerimiz, anayasal ve demokratik haklar doğrultusunda katıldığımız eylemler, basın açıklamaları ile ilgili yönlendirici sorular sorulmuştur. Yoldaşımız, iki sivil polis tarafından ajanlık dayatmasına maruz kalmıştır.

“Genel Sekreter Elif Üçerli’yi tanıyor musun?” sorusu

Alıkonulduğundan itibaren Devrimci Gençlik Dernekleri’ne üye olup olmadığı, Genel sekreterimiz Elif Üçerli’nin ve birçok üyemizin ismini vererek yoldaşlarımızı tanıyıp tanımadığı, etkinlik, forum ve toplantı çağrılarımızı sosyal medya üzerinden açık şekilde yaptığımız belli kurumlarda bulunup bulunmadığı sorulmuştur.

Üyemiz, soruları karşılıksız bırakarak oradan çıkmak istediğini, mevcut durumun açıkça bir suç olduğunu beyan etmesi üzerine polisler tarafından para teklifi ile karşılaşmış ve olumsuz cevabı karşısında polisler açık tehditlerini ısrarla sürdürmüşlerdir.

Dernek üyelerimizin günlük yaşantısına dair bütün ayrıntılara onursuzca saldırılmış ve yoldaşımızın telefon numarasından ona mesaj atmaya devam edeceğini belirtmiştir.

Sivil polisler: “Sana kafayı taktım”

Kadın cinayetlerinin arttığı, kadınların sokak ortasında samuray kılıcıyla öldürüldüğü, katillerin Saray Rejimi tarafından sırtının sıvazlandığı bu günlerde kadın yoldaşımıza sivil polisler tarafından “Sana kafayı taktım” ifadesi kullanılarak aslında Saray Rejimi’nin kolluk kuvvetlerinin ataerkil zihniyetle potansiyel birer kadın katili olabileceğinin göstergesidir.

Ankara’da dernek üyelerine ısrarlı takip

Ankara’da yoldaşlarımız, polis tarafından son on gündür ısrarlı takip ve yıldırma politikaları uygulanmaktadır. Cebeci’de polis destekli faşist çeteler, öğrencilere saldırılarını sürdürürken faşizme karşı gençliğin bir adım dahi geri atmayacağını burada tekrar dile getiriyoruz.

“Gençlik derneği ile güçlü!”

Devrimci Gençlik Dernekleri, gençliğin devrimci mücadele tarihinden aldığı güçle eşitlik, özgürlük, bağımsızlık için demokratik üniversite ve demokratik ülke uğrunda sonsuz bir inançla mücadele eden demokratik bir kitle örgütüdür. Devrimci Gençlik Dernekleri’ne üye olmak suç değildir, aksine asıl suç olan; hukuksuz usullerle üniversite öğrencisi bir kadın yoldaşımıza ajanlık ve işbirlikçilik dayatmasıdır.

AKP/Saray Rejimi hukuksuz ve yalan beyanlarla üniversite öğrencilerini tutuklatmış, gençliğin yıkıcı ve yaratıcı gücünden korkusu sebebiyle tüm yaşam alanlarımızı abluka altına almış olsa da Devrimci Gençlik Dernekleri olarak faşizme, emperyalizme, geleceksizliğe, sömürü düzenine karşı mücadelesini tüm sokaklarda ve meydanlarda yükseltmeye devam edeceğiz.

Halkı yoksul çocuklarını geleceksizliğe ve açlığa sürükleyen AKP/Saray Rejimi’ne karşı eşit, adil ve özgür bir gelecek ellerimizde!

Gençlik derneği ile güçlü!”

Kaynak: Gazete Yolculuk

Paylaşın